Strony

niedziela, 10 czerwca 2012

Truskawkowy dzień


 Witajcie kochani ! ;*

   Rano jadąc na zakupy pomyślałam , że wstąpie na moją działkę i pozbieram  trochę truskawek na deser , było ich tak dużo że wróciłam z całym wiaderkiem ;) część zmiksowałam na wyśmienity mus , póżniej zrobiłam sałatke owocową z truskawkami w roli głównej , niektore zamroziłam , a z pozostałym robie sernik na zimno ;) mmmmmm uwielbiam go bo jest pyszny , nie trzeba piec i szybciutko się robi. I tak od rana tylko truskawki i truskawki ...;) 
 

Podsyłam przepis na serniczek: 

  SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI


 SKŁADNIKI:

30 dag truskawek
20 dag półtłustego twarogu
2 waniliowe serki homogenizowane (każdy po 150 g)
małe opakowanie okrągłych biszkoptów
3-4 łyżeczki cukru pudru
2 galaretki truskawkowe
1 galaretka brzoskwiniowa



SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Tortownicę o średnicy 20 cm wykładamy biszkoptami. W szklance gorącej, przegotowanej wody rozpuszczamy galaretkę truskawkową. Gdy wystygnie, dokładnie miksujemy ją z serkami homogenizowanymi i wylewamy ją na biszkopty. Tortownicę wkładamy do lodówki, aby masa serowa dokładnie zastygła. W szklance gorącej, przegotowanej wody rozpuszczamy galaretkę brzoskwiniową  i odstawiamy do ostudzenia. Twaróg dokładnie miksujemy z cukrem na jednolitą masę. Dodajemy wystudzoną galaretkę brzoskwiniową i ponownie miksujemy. Następnie dodajemy połowę pokrojonych truskawek (15 dag) i mieszamy łyżką. Tak powstałą masę twarogową wykładamy na zastygłą masę z serków homogenizowanych i wstawiamy do lodówki. Galaretkę truskawkową rozpuszczamy w szklance gorącej, przegotowanej wody. Pozostałe truskawki kroimy w plasterki, układamy na masie twarogowej i zalewamy tężejącą truskawkową galaretką. Wstawiamy do lodówki.




mój mus truskawkowy ;)




sałatka owocowa z truskawkami w roli głównej ;)










13 komentarzy: