Strony

czwartek, 14 czerwca 2012

Hawajska maseczka bananowa


 Hawajska maseczka bananowa, wzmocni i odżywi pozbawione blasku, przesuszone pasma włosów. Jej przygotowanie jest niezwykle proste. Wystarczy rozgnieść banana widelcem i rozprowadzić po całej długości wilgotnych kosmyków.

By wzmocnić działanie kuracji warto owinąć włosy folią (ew. foliowym czepkiem) i ręcznikiem by utrzymać ciepło.

Po upływie 15 minut myjemy głowę delikatnym szamponem.

Maseczka ożywi włosy i doda im elastyczności. Pielęgnacyjne właściwości banan zawdzięcza dużej zawartości potasu.

Dla uzyskania trwałych efektów warto stosować banany nie tylko w kosmetyce, ale także na stałe włączyć ten owoc do diety. Mimo, iż banany są dość kaloryczne, stanowią doskonałe źródło wielu witamin i minerałów, niezbędnych między innymi dla utrzymania włosów w dobrej kondycji.

100g bananów zawiera 0,51 mg witaminy B6 , która reguluje prace gruczołów łojowych,  zapobiega łupieżowi i przetłuszczaniu się włosów.


Jedyny problem stanowi zmycie , ale czego nie robi sie dla urody ... ;) 

Pozdrawiam 

Claudia Trish

10 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam o takiej maseczce ale na pewno ją zrobię bo moje włosy nie za bardzo lubią moje codzienne prostowanie włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam to samo , prostowanie , farbowanie , litry lakieró do włosów pianek itp. a teraz robię wszystko by je zregenerować ...
    pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam banany a teraz po Twoim przepisie na maseczkę moje włosy też poznają ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skorzystam, banany mają piękny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. sprubuję ;]

    pozdrawiam, Aieaa.;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja gdzies czytalam, zeby darowac sobie banany, bo potem sie ich nie wyczesze z wlosow, a ze moje sa geste, to bedzie masakra. Na razie 'hoduje' olejek kokosowy na glowie.
    Natomiast banany sa obecne w mojej diecie- albo jako sniadanko-banan, albo jako smoothie-banan :)

    pozdrawiam

    ps. kalorycznosc bananow nei stanowi problemu jak zje sie je rano, kiedy nasz metabolizm jest najszybszy a organizm laknie dobrych kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stosując banany jako maseczkę na włosy dla łatwiejszego zmycia można je dobrze zmiksować na krem , natomiast odnosząc się do ich spożywania to istnieje nawet sporo diet na bazie bananów.
    Dieta bananowa dostarcza cennych witamin i minerałów, przyspiesza odnowę komórkową, wzmacnia układ nerwowy i, co najważniejsze, pozwala schudnąć 1 kilogram w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń